VVD organiseert Landbouwdebatten

Op donderdag 8 maart a.s. organiseren de lokale VVD’s van Borger-Odoorn, de Wolden, Hoogeveen en Midden-Drenthe een Landbouwdebat in de Molenhoeve in Echten. Speciale gast daar is VVD Europarlementariër Jan Huitema. En op maandag 12 maart organiseren de VVD’s van Borger-Odoorn, Coevorden en Emmen een Landbouw Café in Zaal Wielens in Noord-Sleen. Belangrijkste gast daar is VVD-Gedeputeerde én agrarisch ondernemer Henk Brink. Beiden avonden beginnen om 20.00 uur.

Ruimte om te ondernemen

De aanleiding is helder. De VVD heeft de landbouwers wat te melden. VVD-voorman, Fractievoorzitter en Lijsttrekker van de VVD Borger-Odoorn Erik Huizing: “Boeren en tuinders willen ruimte om te ondernemen en te innoveren. Ze leveren een belangrijke bijdrage aan de economie en de leefbaarheid in onze regio. Wat betekent dat voor het beleid van de provincie Drenthe en de gemeenten? Waar moeten we provinciaal en gemeentelijk op inzetten. Hoe vertaalt het Europees beleid en landelijke regelgeving zich naar deze regio?”

Voormannen

Elke VVD-afdeling in Zuid en Zuidoost Drenthe heeft een kandidaat die afkomstig is van de boerderij. Zij willen samen met de hoofdgasten in gesprek met de agrarische ondernemers. Wat daarbij opvalt is, dat zowel Jan Huitema (in Echten) als Henk Brink (in Noord-Sleen) nog gedeeltelijk praktiserend boer zijn. Zij weten van wanten, van de politiek én het agrarisch ondernemen. Dus dat belooft interessante avonden te worden.

Deelname aan beide avonden staat open voor iedereen. Er zijn geen kosten aan verbonden. Al kan het zijn dat om een kleine vrijwillige bijdrage gevraagd gaat worden.