Kiezers bedankt!

Het waren weken met veel gesprekken met inwoners, het maken van filmpjes, het voeren van debatten en het uitdelen van flyers. Het waren weken met heel veel appjes, telefoontjes en e-mails. Het waren campagneweken waarin ik leefde van dag naar dag.

En dan is er die verkiezingsdag waarop je mag stemmen en het lange wachten begint. Ik kan u bekennen dat ik zenuwachtiger was dan verwacht. Voor het eerst als lijsttrekker is het toch anders dan andere jaren.

Maar gelukkig behouden wij onze zetels. Natuurlijk hoopten we op meer maar ik ben dankbaar voor alle stemmen die we hebben gekregen. Ik wil daarvoor onze kiezers heel hartelijk bedanken!

Daarnaast wil ik al onze leden en kandidaten bedanken voor hun inzet de afgelopen tijd. U weet dit misschien niet maar verkiezingen voor de gemeenteraad beginnen voor ons bijna een jaar van tevoren. Er moet een programma worden geschreven, een kandidatenlijst worden samengesteld, ledenvergaderingen georganiseerd en een campagnestrategie bedacht. En dat allemaal door vrijwilligers die een hart hebben voor de lokale democratie en Borger-Odoorn nog beter willen maken.

Ik vind het jammer dat er veel mensen thuis bleven en niet stemden. Frits Bolkestein noemde dit altijd de tevreden inwoners. Ik weet niet of dit de reden was dat velen thuis bleven. Er zijn ook analyses dat velen niet wisten waarop ze moesten stemmen of geen interesse hebben in de lokale politiek. Of dat de oorlog in Oekraïne zoveel aandacht vroeg dat de verkiezingen erbij inschoten. Ik weet niet wat waar is. Ik weet wel dat wij ons best gaan doen om de komende vier jaar u zo goed mogelijk te informeren over onze rol in de raad en onze ideeën voor de gemeente. Ook de komende jaren zullen we open staan voor uw ideeën, vragen en problemen. Als we onze gemeente beter willen maken hebben we u als inwoner daarbij nodig.

U kunt het werk van onze fractie volgen op deze site.

We gaan voor al die kiezers die op ons stemden, maar ook voor hen die niet op ons stemden, onze stinkende best doen. Borger-Odoorn blijft goed, wordt beter.

Kiezers bedankt!

Janny Hofsteenge.