SNEL INTERNET IS BASIS VOORZIENING

De VVD is zeer content met de vele aanmeldingen voor snel internet in Borger-Odoorn. Waarbij nu ook de buitengebieden aangesloten gaan worden. Fractievoorzitter Erik Huizing: “Wij vinden eigenlijk, dat glasvezel behoort tot de noodzakelijke basisvoorzieningen. Waar de Overheid zorg voor zou moeten dragen. Maar aan de andere kant zijn wij voor een Overheid op afstand, waarbij betrokkenen zelf het initiatief nemen en hun eigen bonen doppen.”

Volgens de VVD kan men tegenwoordig niet meer zonder snel internet. Erik Huizing: “Dat geldt niet alleen voor ondernemers, maar ook voor de vele ZZP-ers. Zelfs wij landbouwers kunnen echt niet meer zonder. En wat te denken van ouderen, die zorg op afstand willen? Nee, het is de hoogste tijd dat ook Borger-Odoorn wordt aangesloten op de Moderne Tijd. Al laat de Overheid hier wel steken vallen…..”

De VVD heeft zich in al die jaren sterk voorstander betoond van glasvezel-aanleg. En heeft regelmatig zowel de lokale als de regionale overheid aangesproken op haar verantwoordelijkheid in deze. Erik Huizing: “Eigenlijk is het van de gekke dat je als inwoner zelf aan de slag moet om aangesloten te raken op snel internet. Ik vind dat niet meer van deze tijd. Hoezeer ik ook voorstander ben van particulier initiatief.”