Politiek Borger-Odoorn gezamenlijk in actie voor Oekraïne

De acht politieke partijen in de gemeente Borger-Odoorn slaan de handen ineen voor Oekraïne. Op dinsdag 8 maart zamelen zij bij de Albert Heijn in Borger samen voedsel en verzorgingsartikelen in voor inwoners van het door oorlog getroffen land.

De partijen geven aan het verschrikkelijk te vinden wat er op dit moment in Oekraïne gebeurt. Het afschuwelijke leed van de mensen daar is voor hen reden om samen in actie te komen. De inzameling vindt plaats tussen 9.00 en 18.00 uur. Er is met name behoefte aan houdbaar voedsel en verzorgingsproducten. De opbrengst komt terecht bij een Drentse organisatie die de spullen rechtstreeks naar Oekraïne brengt.

Gemeenteraad

Afgelopen week nam de voltallige gemeenteraad al een motie aan met het verzoek aan de gemeente om steun te bieden aan de inwoners van Oekraïne. De gezamenlijke politieke partijen besloten om ook samen in actie te komen onder het motto ‘Samen voor Oekraïne’.