NUUVER OP STEE

Regelmatig brengt de fractie van de VVD werkbezoeken aan bedrijven en instellingen in de gemeente. Dit keer gingen ze naar Nuuverstee, de camperlocatie van de familie Hulshof in Borger. Onlangs werden ze uitgeroepen tot beste camperlocatie 2016.

Nuuverstee is een klassiek familiebedrijf. Klein begonnen met de verhuur van twee appartementen, gegroeid tot een camperplaats met 13 plaatsen en uitbreidingsplannen.

Nostalgisch maar met een scherp oog voor kwaliteit. En juist dat oog voor kwaliteit werpt zijn vruchten af.

In hun gezellig ingerichte receptie vertelt vooral Wim Hulshof zijn verhaal. Zijn werk viel weg en om toch nog iets te kunnen doen begon hij met het verhuren van Ot en Sien. Twee appartementen ingericht in grootmoeders stijl waar geslapen wordt in de bedstee maar waar wel de nodige luxe in verborgen zit. De bedstee heeft een goed matras, achter het gordijntje waar oma het afwasteiltje had staan zit een magnetron verborgen en het ouderwetse keukenkastje blijkt een koelkast.

Al snel werd de VeKaBo publieksprijs gewonnen, Nuuverstee was het beste logeerbedrijf.

Na deze prijs werd gedacht aan uitbreiding. En zo ontstonden de camperplaatsen. Begonnen onder een gedoogconstructie met eerst drie, later vijf en al snel negen plaatsen. En ook hierbij was er een scherp oog voor kwaliteit wat werd gewaardeerd door het publiek. Dit jaar werd Nuuverstee uitgeroepen tot NKC Camperlocatie van het jaar 2016. Snel werd er in overleg met de gemeente ruimte gemaakt voor vier extra plaatsen en nog moet heel veel nee verkocht worden aan gasten die willen reserveren,maar aan een uitbreiding van de camperplaatsen wordt hard gewerkt.

Voor de VVD fractie was het verheugend om te horen dat de gemeente tot nog toe goed heeft meegewerkt. Zij hopen dat de gemeente dit blijft doen bij de uitbreidingsplannen. Na de rondleiding was eigenlijk maar één conclusie mogelijk. Bij Nuuverstee hebben ze het nuuver op stee.