"Raadslid iets voor U?" weer een groot succes.

Op zaterdag 26 november jl. vond in het oude Gemeentehuis in Sleen de cursus "Raadslid iets voor U?" plaats. 23 Deelnemers werden onder leiding van Bert Homan bijgepraat over het raadslid zijn.

In een sessie van 5 uren kwamen alle facetten van het raadslidmaatschap voorbij waarbij er antwoorden werden gegeven op vragen zoals wat doet een raadslid? Hoeveel tijd kost het raadslid zijn? Is er een opleiding tot raadslid? En ook, waarom stoppen mensen als raadslid tijdens de zittingsperiode?

De theorie werd ondersteund door diverse lokale politici zoals Peter Snijders. Peter Snijders is  burgemeester van Hardenberg en deelde zijn ervaring in de rol van burgemeester en in de rol van politicus met de aanwezigen.

Verder vertelde Johan Scheltens, fractievoorzitter VVD Emmen, over zijn keuze om de politiek in te gaan en de eerste jaren als raadslid en fractievoorzitter. Ook lichtte Johan Scheltens het verschil tussen politiek bedrijven in de oppositie en coalitie toe en hoe om te gaan met lastige kwesties.

De afsluiting bestond uit een vragensessie onder leiding van Bert Homan met Johan Scheltens, Erik Huizing, fractie voorzitter Borger-Odoorn en de raadsleden uit Coevorden, Geert Roeles en Karin Zwaan. Ook worden alle deelnemers uitgenodigd voor het bijwonen van de fractieoverleg en/of een raadsvergadering.

De reacties van de deelnemers waren ronduit enthousiast, de algehele indruk is dat men op deze wijze beter inzicht geeft gekregen in de werkzaamheden van een raadslid.