Ruimte voor ondernemerschap.

Tijdens het LTO verkiezingsdebat (op 17 februari 2014!) pleitte de VVD al voor ruime bouwkavels voor agrarische bedrijven. In het bestemmingsplan van 1e Exloërmond is dit nu vastgelegd. Dit bestemmingsplan werd in de laatste raadsvergadering van het jaar vastgesteld.

Tijdens de raadsvergadering was fractievoorzitter Erik Huizing de enige spreker vanuit de raad. De andere partijen wilden alleen stemmen. Dit had misschien met het late tijdstip te maken, het was al na middernacht. Toch vond Huizing het belangrijk genoeg om zijn vreugde uit te spreken over de verruiming van de bouwblokken die nu mogelijk worden, een wens die alle partijen al uitspraken tijdens het verkiezingsdebat van LTO.

Wethouder Buijtelaar kon zich het genoemde debat ook nog goed herinneren. Hij was die avond, naar eigen zeggen, flink de mist ingegaan bij een quizvraag; hij had het gemiddelde oppervlak van onze bedrijven veel te laag geschat. In Borger-Odoorn hebben we veel grote bedrijven en die zitten qua oppervlakte flink boven het landelijk gemiddelde. Grote(re) bouwblokken zijn noodzakelijk om de agrarische sector niet op slot te zetten.

Het bestemmingsplan werd unaniem goedgekeurd, de VVD is dan ook zeer tevreden.