Openbaar groen, daar moeten we meer mee doen!

De enorme achterstanden in het onderhoud van ons openbaar groen kunnen met extra geld worden ingelopen. Dit was de kern van het raadsvoorstel op 16 november.

De achterstanden in het onderhoud moeten uiteraard weggewerkt worden wat de VVD betreft, ook als daar extra geld voor nodig is. In het voorstel misten we vooral dat er niets is uitgewerkt over slimmer of efficiënter werken, of over de voor- en nadelen van uitbesteden van onderhoudswerk. Ook vinden we dat er onderzocht moet worden wat de voordelen zijn van minder of onderhoudsarmer gemeentelijk groen.

Tijdens dorpsbezoeken bleek dat 90% van de vragen en opmerkingen van inwoners over het onderhoud in de openbare ruimte gaan. In het voorstel werd niet gerept over de ideeën en suggesties die inwoners naar voren hebben gebracht.

Bij het voorstel over een gedifferentieerd niveau van onderhoud, hebben we als VVD absoluut geen goed gevoel, het zou betekenen dat er in kleinere kernen en lintdorpen minder onderhoud wordt gepleegd, zover zijn we als VVD nog lang niet!

Uiteindelijk werd het voorstel door het College ingetrokken, een verstandig voorstel…