Dertien wordt het geluksgetal voor de VVD in Borger-Odoorn.

In een goed bezochte ALV in hotel Bieze in Borger hebben de leden van de lokale VVD-afdeling ingestemd met de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. De huidige fractie gaat in haar geheel door, aangevoerd door huidig fractievoorzitter Erik Huizing.

Het was voor elf van de dertien kandidaten nog even nagels bijten. Zij wisten welke plaats de kandidaatstellingscommissie hun had toebedeeld maar uiteindelijk beslisten de leden over hun plaats op de lijst.

Twee kandidaten waren zeker van hun plaats. Erik Huizing was in het voorjaar al gekozen tot lijsttrekker en staat daarmee op nummer 1. Wil Luchjenbroers nam na een lange staat van dienst in februari afscheid van haar raadszetel maar is door het bestuur bereid gevonden als lijstduwer onderaan de lijst te gaan staan.

Arne Joling nam haar raadszetel over en staat op plaats 3, pal achter de ervaren Janny Hofsteenge.

Huizing toonde zich een tevreden lijsttrekker. “Met deze lijst hebben we ervaring in huis maar ook verse kandidaten die we  goed kunnen opleiden. Joling zit al bijna een jaar in de raad en ook Albertus Steenbergen, de nummer vier op de lijst, loopt alle enige tijd mee als fractie assistent. Het raadslidmaatschap vraagt nogal wat van je en ik ben blij dat we veel tijd kunnen besteden aan opleiding en training. Deze lijst is een gedegen lijst voor nu en in de toekomst.”

De VVD heeft nu 3 zetels in de raad van Borger-Odoorn. Bij de Tweede Kamerverkiezingen was het de grootste partij in de gemeente. Alle reden voor optimisme en hoop op een extra zetel. Huizing hierover: “We hebben bij de laatste verkiezingen steeds gewonnen. Eerst was onze derde zetel nog een restzetel, de vorige keer haalden we hem op eigen kracht. Het moet mogelijk zijn nu een vierde zetel te halen”.

Kandidatenlijst:

1. Dhr. E.J. Huizing. Buinen.

2. Mw. J.B. Hofsteenge. Odoorn.

3. Dhr. A. Joling. Borger.

4. Dhr. A. Steenbergen. Drouwen.

5. Dhr. D.F. Ringers. Borger.

6. Mw. L.W.C. Arends. Drouwen.

7. Dhr. P. de Vries Borger

8. Dhr. M. Brookman Ees

9. Dhr. M.A. van Vliet Eeserveen

10. Dhr. A. Kuipers Valthe

11. Dhr. C.J. Bakker. Valthermond.

12. Dhr. J.R. Oosting. Odoornerveen.

13. Mw. W. Luchjenbroers Exloo