Vragen over gemeentelijke lasten, aanrijtijden, fietspaden, vastgoed en economie.

In de raadsvergadering van 12 maart stelde de VVD actuele vragen over de gemeentelijke lasten en de aanrijtijden van de politie. De vraag over de lasten zal schriftelijk beantwoord worden. Fractievoorzitter Huizing ging hiermee akkoord als dan wel de termijn die daar voor staat in acht genomen wordt.

Aanrijtijden.
Over de politie stelde Huizing de volgende vraag: “Vorige week verschenen er berichten in de media over de aanrijtijden van de politie, in 28,7% van de gevallen zou de politie later arriveren dan de gestelde norm. (De norm is dat de politie in 15% de aanrijtijd van 15 minuten mag overschrijden) Als VVD fractie zijn we hier onaangenaam door verrast. Kunt u deze berichten bevestigen? Welke actie wordt er ondernomen?
Burgemeester Adema beaamde dat de cijfers kloppen. De langere aanrijtijden hebben te maken met de structuur van het platteland. De Minister is verantwoordelijk nu er sprake is van een nationale politie. Natuurlijk is dit wel aan de orde in gesprekken.
De burgemeester nuanceerde de cijfers wel enigszins. Dat de politie te laat is wil niet zeggen dat er geen hulp is. Het kan zijn dat andere hulpdiensten er al wel zijn terwijl de politie nog onderweg is.

Overige vragen.
De VVD had in februari al schriftelijke vragen gesteld over de ambachteconomie, glasvezel en onderwijs. (klik hier voor de vragen en antwoorden) Volgens het reglement van orde horen schriftelijke vragen binnen drie weken te worden beantwoord. Deze termijn is niet gehaald. Bij navraag kwamen de antwoorden wel waarvoor raadslid Luchjenbroers de ambtenaren hartelijk dankte. Ook de vragen over gemeentelijk vastgoed (klik hier) kwamen na navraag binnen. De vragen over fietspaden zijn nog niet beantwoord.