Leden bieden Marco Out afscheidscadeau aan.

Na afloop van de algemene ledenvergadering op 20 oktober boden de leden een afscheidscadeau aan, aan burgemeester Marco Out. Out neemt binnenkort afscheid van Borger-Odoorn en zal burgemeester worden van de gemeente Assen.

De VVD afdeling Borger-Odoorn heeft twee keer per jaar een ALV. Deze ALV was de eerste na de gemeenteraadsverkiezingen. Deze werden kort geĆ«valueerd en het bestuur gaf de ideeĆ«n aan voor de toekomst. Zo zal er nu al  een trainingsprogramma gestart worden met als doel over vier jaar een kwalitatief goede kandidatenlijst te kunnen opstellen.

Na de pauze complimenteerde de spreker van de avond, Bert Homan, de afdeling met dit programma. Homan is een zeer ervaren trainer bij de VVD. Ook was hij in 2010 campagneleider van de Tweede Kamerverkiezingen. Hij gaf zijn analyse van de afgelopen verkiezingen en gaf tips voor de komende periode. Hij bleek zich goed verdiept te hebben in onze gemeente en onze afdeling. Hij zette de afdeling af tegen de landelijke partij. Terwijl het bestuur zich zorgen maakt over het aantal leden van de afdeling blijkt dat we het landelijk gezien juist erg goed doen. "Richt je op de liberale uitgangspunten, sociale rechtvaardigheid voorop" was zijn advies. "Juist het sociale domein is het terrein van de VVD". Het was erg inspirerend om iemand van buiten de Provincie te horen spreken over onze afdeling.

De eerste trainingsdag zal 31 januari 2015 zijn, u kunt die datum alvast noteren in uw agenda.