VVD BEZOEKT ONRUST.

De VVD fractie uit Borger-Odoorn was bij Onrust in Nieuw-Buinen op werkbezoek. 1750 m2 Werkkleding, grasmaaiers in alle soorten en maten, gereedschap, een werkplaats, werkgelegenheid voor 10 mensen maar wat is Onrust eigenlijk voor bedrijf? “Een handelsonderneming” vertelt Arno Engelkes. Hij ontvangt de fractie in de koffiecorner en vertelt open en eerlijk over zijn bedrijf.

De VVD fractie gaat regelmatig op bezoek bij bedrijven en instellingen om in de praktijk te zien wat er leeft in de gemeente. Arno vertelt over de crisis, het veranderend koopgedrag van consumenten, de invloed van internet en de Wet Poortwachter.

Het koopgedrag van de consument verandert. Men wil steeds meer gemak en koopt via internet maar daar zitten ook nadelen aan. “Ik verkoop mensen wel eens bewust iets niet omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het apparaat kan doen wat de consument er mee wil. Dan staan ze binnen de kortste keren teleurgesteld weer op de stoep, dat wil ik niet. Ik verkoop kwaliteit, daar moet de klant op kunnen vertrouwen. Doen wat je beloofd levert veel vertouwen op. Niet alleen bij de klant maar ook bij leveranciers.

Ook bedrijven veranderen hun inkoop gedrag. Vaker kleinere partijen in plaats van één grote order in één keer. Vooral bij werkkleding is dit te merken, Onrust heeft vrijwel alles op voorraad waarmee ze zich onderscheiden van anderen.

Voor de fractieleden is Onrust geen onbekend bedrijf maar het is toch goed eens het verhaal er achter te horen. Engelkes beantwoordt al hun vragen, vertelt over de invloed die ziekte van werknemers heeft op zijn bedrijf en welke regels daarbij komen kijken. Terwijl hij al lang weer aan het werk is zijn de diverse fractieleden nog in alle hoeken van de winkel te vinden waar ze hun ogen uitkijken. Een handelsonderneming is waarschijnlijk de beste omschrijving, Onrust is niet in een ander woord te omschrijven.