Stemwijzer Borger-Odoorn staat online.

Voor het eerst heeft de gemeente Borger-Odoorn een stemwijzer. U kunt hem vinden op http://borger-odoorn.stemwijzer.nl

Donderdagmorgen mochten de lijsttrekkers hem testen in Valthermond en gelukkig kwamen ze allemaal bij hun eigen partij uit. Het is altijd spannend. Ben ik het eens met mijn eigen partij? De VVD zit dan met lijsttrekker Erik Huizing wel goed. Hij scoorde 100% eens met de VVD.

De bijeenkomst in het Brughuus was niet alleen de aftrap van de stemwijzer maar ook werden de nieuwe verkiezingsborden gepresenteerd. Geen geplak meer met posters en lijm, in Borger-Odoorn staan alle posters nu op een doek in een stalen frame. Deze frames kunnen na de verkiezingen ook gebruikt worden bij evenementen.

Ook werd de stembus geïntroduceerd. De gele schoolbus van Vanslag zal op 21 maart door de gemeente rijden met burgemeester Jan Seton aan boord. Hij zal dan alle stembureaus bezoeken en roept iedereen op om vooral te gaan stemmen.