Bouwen, bouwen, bouwen!

Hij schreeuwde het nog net niet uit maar dit waren de eerste woorden van Arne Joling in de afgelopen raadsvergadering. Hiermee drukte hij zijn enthousiasme uit over de plannen van het college om de volgende fase in de Daalkampen in Borger bouwrijp te maken.

Voor de VVD is het erg belangrijk dat er meer woningen komen in de gemeente. Een eerder door hun ingediende (en unaniem aangenomen) motie over inbreiding in de dorpen is nu in uitvoering maar het college wil nu ook gas geven in de Daalkampen. Ook dat is belangrijk. Joling hierover: “Er zijn op dit moment nul gemeentelijke kavels te koop terwijl de vraag naar woningen groter dan ooit is. Nog maar kort geleden werd de vorige fase opengesteld en die was in een mum van tijd verkocht. Het is goed dat het college nu doorpakt en meteen doorgaat met de volgende fase.”

In deze volgende fase gaat het om 26 kavels. Bovendien werd in dezelfde vergadering groen licht gegeven voor de nieuwbouw van het Esdalcollege, ook in de Daalkampen.

Met deze doorontwikkeling zal, volgens de VVD, Borger nog aantrekkelijker worden om in te wonen. De tijd van krimp hebben we nu echt achter ons gelaten en het is volgens de VVD tijd om door te pakken. Vandaar dat Joling zijn betoog begon met de VVD slogan: Bouwen, bouwen, bouwen!