Starterslening verhoogd.

Bij de bespreking van de begroting in de gemeenteraad van Borger-Odoorn werd door de gehele raad een motie ingediend om de starterslening te verhogen. Het mag daarom geen verrassing zijn dat de raad hier unaniem voor stemde.

Voor de VVD is het belangrijk dat starters op de woningmarkt, veelal jongeren, een plekje kunnen vinden in onze gemeente. De starterslening kan daarbij een laatste zetje zijn om de financiering van een huis voor elkaar te krijgen. Met de huidige huizenprijzen voldoet de bestaande regeling niet meer aan dit doel. Het is dan niet meer dan logisch dat de huidige regeling wordt aangepast.

Dit is echter niet het enige wat de VVD wil. Er moet ook meer gebouwd worden voor deze doelgroep. Te vaak zien we dat jongeren geen plekje kunnen vinden in het dorp waar ze geboren en getogen zijn, domweg omdat er geen aanbod is. Maar ook voor ouderen of alleenstaanden die kleiner willen gaan wonen is er vaak geen ruimte in hun eigen dorp. Ook daarvoor zullen we dus aandacht moeten hebben. De VVD wil dan ook dat er een gericht bouwbeleid komt voor deze doelgroepen. Ze denken dat hiermee de doorstroming geholpen wordt en onze inwoners de keuze krijgen te wonen waar ze willen.