WERKBEZOEK TWEEDE KAMERLEDEN AAN ZUID OOST DRENTHE

Vrijdag 9 september brachten 2 Tweede Kamerleden (Mark Strolenberg en Hawre Rahini) van de VVD een werkbezoek aan Zuid Oost Drenthe. Strolenberg heeft oa de regiodeal in portefeuille en Rahini onder andere het MKB.

Het eerste bedrijf dat bezocht werd was Heli Holland in Emmer Compascuum. Met hun grote vloot helikopters, het opleidingsschool  voor piloten en het onderhoud van heli’s, een goed geleide onderneming. Eigenaar Rene van der Haring vertelde bevlogen over de luchtvaart en gaf en passant zijn visie op de politiek.

De lunch werd genuttigd bij Grand Cafe Het Perron in Valthe waar Roy van der Scheer en Suzanne Kannegieter iets moois opbouwen. Leerlingen van Pro Emmen werken mee in het bedrijf en leren op deze wijze om in de maatschappij mee te draaien.

Daarna ging het gezelschap met daarin fractieleden van VVD Borger Odoorn, Emmen, VVD Drenthe en de Wethouder van Borger – Odoorn naar Tweede Exloërmond. Hier is het bedrijf White Goblin Games gevestigd. Met onder andere het hit spelletje Qwixx is dit innovatieve bedrijf een internationale speler!

In het inspirerende verhaal van de eigenaren kwam ook bereikbaarheid en woningbouw ter sprake. Om goed personeel te vinden en te houden zijn deze punten zeer belangrijk.

Een nuttige middag met bezoek aan interessante bedrijven. Goed om Tweede Kamerleden punten mee te geven als ze terug in Den Haag zijn!