VVD kiest voor sportpark Odoorn.

In de komende raadsvergadering moet de gemeenteraad een besluit nemen over extra financiering voor de bouwkosten van het sportpark in Odoorn. Door gestegen bouwkosten komt de bouw van het clubhuis in gevaar. In de commissievergadering heeft de VVD al aangegeven in te willen stemmen met extra financiering.

Fractievoorzitter Janny Hofsteenge: “Precies een jaar geleden hebben we het budget voor dit sportcomplex vastgesteld en toen hebben we al aangegeven dat het ambitieus was in een onzekere tijd. Toen al waarschuwden we voor de stijging van de bouwkosten. De voorzitters van de voetbalvereniging en de tennisvereniging beloofden ons dat ze er alles aan zouden doen om binnen het budget te blijven. En die belofte hebben ze waargemaakt. Ze hebben pijnlijke beslissingen moeten nemen om de bouw van hun clubhuis goedkoper te maken, ze hebben alles geschrapt op het complex wat geschrapt kan worden. Dat het dan toch nog niet gelukt is om binnen het budget te blijven is zuur maar de verenigingen niet aan te rekenen. Van een tekort van ruim 1 miljoen euro zijn ze uitgekomen op een tekort van ruim 5 ton. In onze ogen heb je dan echt gedaan wat je zou beloofd hebt. We vinden het belangrijk dat dit complex er komt en denken niet dat het uitstellen van de bouw tot lagere kosten zal leiden. We denken eerder dat het dan nog duurder zal worden. Daarom zullen wij instemmen met extra financiering.”